PORTRET IZVIĐAČKOG VODITELJA (2)

Trenutno pregledavate PORTRET IZVIĐAČKOG VODITELJA (2)
  • Autor objave:

PORTRET IZVIĐAČKOG VODITELJA- drugi dio

…  Također, Michael zna da izviđački pokret predlaže određeni broj obrazovnih ciljeva prilagođenih različitim dobnim uzrastima. On razumije te ciljeve i svoju ulogu izviđačkog voditelja da motivira i vodi mlade prema njihovom ostvarenju tih ciljeva. Međutim, on zna da za to, svaka mlada osoba mora prihvatiti te ciljeve, pronaći svoj način kojim će ih pokušati ostvariti i svoj vlastiti način njihovog izražavanja. Detalji se razlikuju od osobe do osobe. Ono što je važno su opće smjernice. Kad god ih Michael, kao izviđački voditelj (ili otac) zaboravi ili ignorira, ne uspijeva u onome što je pokušavao učiniti.

Dakle, za voditelja postoji opći smjer koji treba slijediti kako bi postigao obrazovne ciljeve. To je osnova, ali ne objašnjava kako ostvariti navedene ciljeve. Da je to svaki put samo pitanje odabira dobro koncipirane aktivnosti u cilju postizanja cilja, to bi bilo lako! Aktivnost je vozilo, ali nije vođena raketa!

Aktivnosti su samo jedan od elemenata izviđačke metode potrebne za postizanje cilja, a Michaelov je posao, kao izviđačkog voditelja, inteligentno primjenjivati ove elemente.

Uzmimo, na primjer, način kako Michael vodi družinu (stručnjaci bi to nazvali njegovim “stilom vodstva”), jasno je da mora biti u skladu s obrazovnim ciljevima. Ako Michael želi da njegovi izviđači nauče važnost sagledavanja tuđih stavova i pronalaženja rješenja koja su prihvatljiva za sve, onda ne može nametati svoje izbore i odluke grupi. Inače, mogla bi nastupiti situacija gdje su svi jednaki, ali neki su više jednaki od drugih! Stoga grupni projekti, aktivnosti, pravila i propisi moraju biti rezultat dijaloga i odražavaju poštovanje prema drugima.

Izviđački voditelj se ne može nagađati. Mora prakticirati ono što zastupa, zbog opasnosti od gubitka povjerenja kojeg su mu dali oni koje je odlučio pratiti i pomoći im da odrastu.

Način na koji mladi žive kao grupa, kako članovi grupe međusobno djeluju i što dožive kao grupa oblikuje drugi aspekt u obrazovnom procesu, koji ima istu ulogu kao i obrazovni ciljevi, stil vodstva i aktivnosti. Zašto izmišljati aktivnosti (igre)  “pregovaranja” ili “aktivnog slušanja” ignorirajući te aspekte u stvarnom životu grupe?

Doista, dajući obrazovni sadržaj aktivnostima iz svakodnevnog života te koristeći ih kao sastavni dio obrazovnog procesa jedan je od bitnih obilježja izviđačkog pokreta. To je razlog zašto, na izletu ili na logorovanju, Michael svojim izviđačima daje vremena da se smjeste, pripreme obrok, podignu logorski krug – drugim riječima, da žive zajedno. Nažalost, neki izviđački voditelji pokušavaju stvoriti vrijeme za “prave aktivnosti”, primjerice, dostavom pripremljene hrane i kupljenim sendvičima!

Izviđaštvo je životna škola. Michael dobro zna da smo hodanjem naučili hodati. Naravno, morali smo prihvatiti rizik od pada licem ravno na pod, ali u stvari tu su uvijek bile raširene ruke da nas podrže.

Ovo je, naravno, samo predodžba, ali ovako Michael vidi svoju ulogu kao izviđačkog voditelja, stvaranje okruženja koje stimulira mlade osobe da postanu svjesne što mogu učiniti, osigurati im sigurne uvjete potrebne da se osjećaju slobodni probati i naučiti, pomoći im pronaći načine i sredstva za napredak i stvaranje smislenog osobnog iskustava koje će postati dio njihovog životnog iskustva.

Michael pazi na opći i uravnoteženi razvoj svake mlade osobe i osigurava da, tijekom određenog vremenskog perioda, aktivnosti i svakodnevnog života skupine, pomogne svakoj osobi da se tjelesno, intelektualno, emocionalno, socijalno i duhovno razvije.

 

Michael zna da njegovi izviđači ne očekuju da će biti savršena osoba, ali očekuju da će rukovoditi istim pravilima. Nakon svega, teško bi mogao očekivati da će razviti osjećaj odgovornosti, ako on izbjegava odgovornost.

 

REFERENCA: “IDEAS FOR SCOUT LEADERS -SCOUTING IN PRACTICE”